Wolters Kluwer
- W publikacji omówiono zadania nauczyciela we współczesnej szkole, oczekiwania społeczne wobec nauczycieli, doskonalenie i wspomaganie ich pracy oraz zarządzanie potencjałem, odpowiedzialność i uprawnienia. Zaprezentowano kwestie programowania rozwoju zawodowego nauczy cieli, w tym m.in. rolę i zadania mentora, znaczenie motywacji do podnoszenia poziomu kompetencji zawodowych, przywództwo w ...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Czy szkolna edukacja przygotowuje uczniów do radzenia sobie w sytuacjach koniecznej czy też podejmowanej z własnego wyboru walki? Czy szkoła sprawdza się jako poligon odnoszenia sukcesów i ponoszenia porażek oraz kulturowego radzenia sobie z nimi i towarzyszącymi im skutkami? Szkolna edukacja w Polsce jest przesycona ustawicznym ocenianiem uczniów zarówno przez nauczycieli, rówieśników w klasie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Świat, w którym funkcjonuje dzisiejsza szkoła – uczęszczający do niej uczniowie oraz zatrudnieni w niej nauczyciele – uległ radykalnej zmianie. Pandemia Covid-19, konieczność nauczania zdalnego i związane z tym zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także wojna w Ukrainie i potrzeba wsparcia uczniów z doświadczeniem migracji – pokazują chaos funkcjonowania szkoły oraz wskazują...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce przedstawiono e-learning jako proces edukacyjny składający się z następujących po sobie etapów: projektowanie, organizowanie, realizacja i ewaluacja. Wskazano działania, jakie powinny być podjęte na każdym z nich, aby e-learning był skuteczny i pozwolił na osiągnięcie celów edukacyjnych. Autorka wyjaśnia zagadnienia dotyczące metodologii opracowania projektu kursu e-learningowego, ...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu. Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W publikacji omówiono kulturę demokracji w szkole, biorąc pod uwagę szeroki katalog składających się na nią i nie zawsze oczywistych elementów. Dzięki temu zjawiska z pozoru niezwiązane z demokracją (np. sztuka) jawią się jako ważne narzędzia i kanały budowania demokracji w szkole. Autor opisał relacje zachodzące pomiędzy demokracją a edukacją w kontekście funkcjonowania kultury szkoły i...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Celem książki jest rozpoznanie roli i znaczenia szkolnej czasoprzestrzeni oraz jej wielowymiarowości. Publikacja ukazuje jej rangę w tworzeniu codziennych interakcji oraz istotność w kreowaniu procesów wychowania i kształcenia, a także optymalizację jej wykorzystania. Autorzy opisują oraz analizują czasoprzestrzeń w kontekście odbywających się w szkole i poza nią zdarzeń oraz procesów edukacyjnych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Uczestnictwo w edukacji dialogowej zmienia sposób patrzenia na proces uczenia się i stwarza podstawę rozwoju samodzielnego i krytycznego myślenia, ważnego dla stron tego dialogu – nauczycieli oraz dzieci. Zadaniem nauczyciela jest prowokowanie dyskusji, eksponowanie różnic w opiniach, formułowanie pytań, kwestionowanie opinii, wskazywanie na alternatywne punkty widzenia. W poszczególnych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W publikacji omówiono sposoby realizacji kształcenia różnych grup uczniów z niepełnosprawnościami oraz możliwe formy spełnienia przez nie obowiązku szkolnego. Autorka odwołuje się do wiedzy z zakresu pedagogiki specjalnej, reformowanych norm prawa i ich praktycznej realizacji. -------------------------------------- W książce poruszono m.in. takie zagadnienia, jak: zasady organizacji...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja jest przewodnikiem po zagadnieniach dotyczących budowania dobrych relacji w szkole, napisanym przez praktyka dla praktyków – z głębokim przekonaniem, że dobrą edukację tworzy się zawsze poprzez budowanie pozytywnych relacji. Autorka skupiając się wokół hasła „edukacja to relacja”, zachęca do wdrażania działań opartych na empatii, szacunku i akceptacji oraz proponuje bogaty zbiór...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji. Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.: formalnych podstaw autorytetu nauczyciela, kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji, samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery, skutecznej współpracy...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka jest zaproszeniem do dyskusji nad możliwością emancypacji kultury szkoły – upełnomocnienia wszystkich podmiotów współtworzących system kulturowy szkoły w relacjach z jej dynamicznym kontekstem społecznym i światem wirtualnym, w którym zanurzona jest współczesna edukacja. Wiedza o złożoności, wielowarstwowości i wielowymiarowości kultury szkoły i rozumienie jej specyfiki są podstawą racjonalnych,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Czym jest tutoring? Skąd bierze się rosnąca popularność tej formy edukacji spersonalizowanej? Dlaczego jest postrzegany jako panaceum na problemy edukacji i wielka szansa na elitarne kształcenie? Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorzy niniejszej publikacji. Redaktorki tomu, obie mocno związane z propagowaniem edukacji spersonalizowanej w formule naukowej i szkoleniowej, zebrały kilkadziesiąt...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Joanna Mikołajczyk Paweł Księżak Małgorzata Pyziak-Szafnicka Katarzyna Czerwińska-Koral Elwira Marszałkowska-Krześ Fabienne Labelle-Pichevin Andrzej Jan Szereda Dominik Sęczkowski Krzysztof Kurosz Konrad Marciniuk Richard Giesen Patryk Bender Szymon Byczko Paweł Blajer Aneta Suchoń Izabella Gil Jerzy BielukW publikacji dokonano analizy konstrukcji normatywnych ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego po obszernej nowelizacji, obowiązującej od 30 kwietnia 2016 r. Dotyczy ona niemalże wszystkich nieruchomości rolnych w Polsce, a na skutek daleko posuniętej ingerencji administracyjnej w prawo własności, stworzyła zupełnie nową sytuację w zakresie obrotu nieruchomościami rolnymi - wywołując jednocześnie liczne...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Prezentowany komentarz jest pierwszym opracowaniem zawierającym pełne i przystępne omówienie przepisów ustawy o wyrobach budowlanych wraz z przepisami wykonawczymi, uwzględniającym najnowsze zmiany prawne, które weszły w życie w 2016 r. oraz od 1 stycznia 2017 r. W publikacji przedstawiono m.in.: zasady wprowadzania wyrobów budowlanych do obrotu oraz udostępniania ich na rynku krajowym, obowiązki...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W funkcjonowanie szkoły wpisana jest współpraca wielu podmiotów - organizowana przez nauczycieli, ale angażująca uczniów współdziałających zarówno ze sobą, jak i z nauczycielami oraz rodziców. Podejmowanie wspólnych działań oraz zespołowe uczenie się sprzyjają indywidualnemu rozwojowi, zwiększają efektywność oddziaływań edukacyjnych na uczniów, a przede wszystkim wzmacniają rozwój szkoły jako organizacji...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W opracowaniu, posługując się metaforą umeblowania przestrzeni mieszkalnej, przedstawiono m.in.: uwarunkowania kształtowania modelu funkcjonowania edukacji formalnej w Polsce po 1989 r.; mechanizmy ograniczające szkolną demokrację; opis zrębów potencjalnego demokratycznego ustroju szkolnego; praktyki codzienności szkolnej, zwłaszcza pracę i postawy nauczycieli. Metafora architektoniczna pozwala powiązać...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Ryszard Strzelczyk doktor habilitowany nauk prawnych, profesor Uczelni Łazarskiego;radca prawny specjalizujący się w obrocie nieruchomościami, prawie budowlanym i podatkowym; wieloletni kierownik szkolenia aplikantów notarialnych i notariuszy w Izbie Notarialnej w Warszawie; autor licznych publikacji dotyczących nieruchomości, także w ujęciu fiskalnym. W publikacji omówiono oprócz podatku od nieruchomości...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Arkadiusz Despot-Mładanowicz Alicja Plucińska-Filipowicz Mirosław Wincenciak Tomasz Filipowicz Marek Wierzbowski Mariusz Rypina Kamil Buliński Artur KosickiW komentarzu Redaktorzy naukowi, profesor Marek Wierzbowski i sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego Alicja Plucińska-Filipowicz, oraz autorzy komentarza pracownicy naukowi o najwyższych kwalifikacjach, sędziowie sądów administracyjnych, wybitni specjaliści i prawnicy praktycy przedstawiają najistotniejsze poglądy doktryny i opinie wynikające z własnych doświadczeń zawodowych, wskazując na możliwości...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce omówiono popularne tezy, niepoparte wynikami naukowych badań empirycznych, i mity na temat metod nauczania, wychowania, pomocy psychopedagogicznej dla dzieci i młodzieży . Przedstawiono psychologiczne mechanizmy i wyjaśniono, dlaczego łatwo dać się uwieść pseudonauce, kierując się dobrymi intencjami. Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów...
Data dostępności:
Data publikacji: